Fujifilm FinePix HS10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix HS10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Robin2601 06-05-2012
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Kwaliteit van de foto's is relatief goed, maar natuurlijk niet vergelijkbaar met die van een spiegelreflexcamera. In mijn ogen is het grote voordeel van deze camera dat je legio aan mogelijkheden hebben die je normaal alleen op een SLR-camera vind. Al eerder heb ik een camera van Fujifilm gehad waardoor voor mij de menu's bekend waren en daardoor was de camera makkelijk in het gebruik. De extra knoppen voor iso,belichting,wb etc. vind ik een waardevolle toevoeging. De vormgeving is mijn inziens netjes. Niet alles voelt even degelijk aan de camera, maar de belangrijkste zaken zijn stevig en heb nog geen enkel probleem ondervonden als het gaat om de kwaliteit van de materialen.

Melanie M. 08-05-2012

Niet alles voelt degelijk aan, maar is het wel. Ik heb de HS10 nu bijna 2 jaar en hij is 2x gevallen. Een keer viel ik languit op een trap van een crypte terug naar de kathedraal; alleen een schaafwondje op de UV-filter en alles werkte nog. De tweede keer kukelde de camera uit mijn tas en kletterde met een klap een meter lager op de grond. Met angst en beven opgeraapt... echt alles werkt nog. Dus de degelijkheid van deze camera is buiten kijf, wat mij betreft. Verder zijn de knoppen aan de linkerkant handig in het gebruik en vergeet de +/- knop niet, bruikbaar in de P-stand en heel handig om bijv. overbelichting van gebrandschilderde ramen te voorkomen.

Ledo 20-09-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Op 28-06 een review achtergelaten alhier.
Daar blijf ik bij, prima ding.
De degelijkheid wist ik toen nog niet veel over, nu is dat anders, want na het losschieten van de schouderband, wat op zich niet zo degelijk is, viel de camera op een betonnen fietspad. ( vanaf de fiets ! )
Mijn eerst gedachte was, die is naar de knoppen, maar nee, een paar schrammetjes, de batterijen over straat en dat was het.
Alles werkt nog prima en je ziet aan de camera eigenlijk niets.
Dus over degelijk gesproken, dat is ie dus wel.
Een beetje geluk had ik natuurlijk ook, dat ie niet vol op
de lens op straat terecht kwam.
Maar, hij kan een stootje hebben !

Dirk Bouma 01-07-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Was al een tijd op zoek naar een goede compactcamera met DSR eigenschappen voor mijn website en prive. Uitijndelijk na heel wat test en reviews te hebben gelezen deze Finepix HS10 aangeschaft. Heb hem nu een anderhalve maand in bezit en ben er meer dan tevreden over. Maakt prachtige foto's. Handmatige zoom is geweldig vooral als je snel wilt inzoomen. De mogelijkheden zijn eindeloos alles is in te stellen en dat voor deze prijs. Ben geen prof fotograaf maar met een beetje oefenen kom je aardig in de buurt met deze camera. Nu nog een statief en een externe flitslamp dan ben ik compleet.

Kortom een goede camera met DSR eigenschappen voor een heel klein prijsje.....

Joops 28-06-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

De goede recenties over deze alleskunner deed mij besluiten hem aan te schaffen, en ik heb er tot op heden geen spijt van!
De 30 x zoomlens (lekker handmatig!)is zelfs in 720 mm tele lichtsterk en scherp, de stabilisator doet de rest. De handige mogelijkheden zijn eindeloos, en de camera is tevens geheel naar je eigen hand te zetten. Wat ook opvalt is de belachelijk lange levensduur van de 2700maH NiMh AA batterijen!
Handig is ook de prima uitklapbare LCD panel.
Camera ligt uitstekend en stabiel in de hand dankzij o.a. het degelijk aanvoelende gewicht.
Foto's zijn scherp en natuurlijk van kleur en praktisch altijd prima belicht. Dat geldt ook voor de Fuul HD films die je ermee kan schieten.
Kortom, een perfecte kruising tussen een compact- en een reflexcamera voor een belachelijk lage prijs!
Aanrader!!!!!!!!

Ledo 28-06-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Echt een alleskunner, weegt veel minder dan mijn DSR waarvan ik de telelens ( 50-500 ) heb opgeruimd, die is niet meer nodig. Ook het achteraf inzoomen op de PC is veel beter geworden ( vergelijk met de S5000 van Fujifilm).
Stilhouden lukt door de digitale beeldstabilisatie prima.
Deze neem je dus ook snel even mee, dat was met van die
toeters wel anders.
Verder heeft deze camera eigenlijk alle mogelijkheden die je je maar kan wensen.
Ik fotografeer al 35 jaar, maar dit vind ik een topper.
Degelijkheid kan ik nog weinig over zeggen.
Het voelt in ieder geval degelijk aan.

Spoednick 20-06-2011

Geweldige camera!
De camera neigt meer naar een dslr dan naar een compact , en voor mensen die iets van fotografie afweten.... je kunt echt bijna alles handmatig instellen (M-modus), ISO , diafragma , sluitertijd , witbalans, wil je dit niet laat je de camera alles doen in de volautomatische stand.
Al prachtige macro opnames gemaakt van insecten en bloemen , tele-opnames zijn loepzuiver mits je een vaste hand hebt (met niet te lange sluitertijden) of een statief.
Kortom , een prachtige camera met legio mogelijkheden voor een zachte prijs vergeleken met een dslr met goed objectief.
Aanrader!

J.Korendijk 09-06-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Ik ben sinds een halfjaar de trotse bezitter van de Fuji HS.10.In een woord een geweldige camera,ik kan in het donker foto,s maken en deze zien er zonder blits geweldig uit en van zeer hoge kwaliteit.Vogeltjes en macro fotografie geen enkel probleem.Deze Camera heeft zoveel mogelijkheden en dan voor zo weinig geld,hier kunnen andere merken moelijk tegen op.Nu hielt mijn camera er vandaag mee op,dat wil zeggen ik moest hem regelmatig op nieuw opstarten.Ik terug naar foto Verschoor en mijn probleem uit gelegd.En wat gebeurde er?de verkoper loopt naar de kast en geeft mij een nieuw toestel mee,gewoon geweldig.Twijfel niet en koop deze camera gewoon.Mijn beoordeling voor dit toestel is een 9,5.

Dim67 08-05-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Ik heb over een periode van ongeveer 2 weken uitgebreid tientallen reviews en tests gelezen van de meeste bridge camera's, waaronder de Nikon P500, Panasonic DMZ-FZ100, Canon Powershot SX30 IS, en de Fuji HS10.

Er zijn veel goede review sites, inclusief Kieskeurig, maar als je een aantal verschillende camera's en hun features naast elkaar wilt zetten is dit een hele goede site:

Ik ben blij dat ik uiteindelijk voor de HS10 heb gekozen. Wat een veelzijdige camera en ik kan niet anders dan op alle punten een score van 9 geven. Dichter bij een DSLR dan dit kom je gewoonweg niet.

De 24mm tot 720mm lens is ongelooflijk en het is erg prettig om de lens zelf met de hand te bedienen.
De camera ligt heel prettig in de hand maar is wel wat aan de zware kant (inclusief batterijen 800gram...)

AA batterijen vind ik een groot pluspunt, ik zou de Sanyo Eneloops aanbevelen. Ook aan te raden is om er meteen een goed UV filter op te zetten, met name ter bescherming van de lens.

Een klein minpuntje vind ik de erg kleine digitale viewfinder, die had iets groter gekund door de sensor weg te laten, die heb ik uitgezet (spaart batterijen en is wat traag, sneller is om gewoon op het knopje te drukken).
Het opslaan van een RAW foto duurt ook wat lang, ook met een SDHC klasse 6 geheugen kaart erin, maar verder is de camera snel genoeg.

De camera maakt zeer goede foto's, ook in minder licht, dat ligt aan de juiste instellingen. Deze site heeft mij daar erg bij geholpen: http://eyemindsoul.blogspot.com/2010/10/fujifilm-hs-10-how-to-set.html

Ook het filmen in Full HD sprak mij bij deze camera zeer aan en de kwaliteit van zowel beeld als geluid is uitstekend.

Ook de prijs is erg goed, zonder extra's rond de 270,-

driessen76 11-02-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Dit is een prima camera met veel mogelijkheden en een fantastische lens !

Ik ben al jaren op zoek naar de ideaale(betaalbare) camera....maar helaas die is er nog niet.
De fujifilm hs10 komt wel in de buurt.

Ik vind natuurfotografie het meest interessant en dan met name vogelfotografie en daar is de hs10 zeer geschikt voor, de draaizoom en de 720mm lens zijn hierbij hele fijne bijkomstigheden.

Helaas is de kwaliteit van de foto's bij donkere omstandigheden matig.

Ik heb de sony hx1, canon sx1 en dan deze fujifilm hs10 gehad maar dat is de hs10 veruit de camera die ik het beste vind.

pracht apparaat 31-01-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Wow wat een mooie camera. Ik ben overgestapt van een Lumix FZ 8 naar dit machtige apparaat. Je merkt het verschil. Ten eerste is hij wat zwaarder, wat je misschien als negatief beschouwd, maar eigenlijk ligt hij daardoor stabieler in de hand. Hierdoor kan ik met de zoom vol open nogsteeds scherpe foto's maken, mede dank zij de stabilisator. De kwatiteit van de foto's zijn ook subliem, met name groot verschil met de avond foto's. En in vergelijking met de Lumix is dat, dat deze een lcd heeft die kan klappen, ideaal. De groothoek van 24mm merk je ook in het fotograferen van gebouwen (van dichtbij). Bediening prima. Gewoon een degelijk toestel waar ik de komende jaren nog veel plezier van ga kennen en dat al te weten na een paar dagen in bezit te hebben.

fotoexpert 20-01-2011

Ben enige tijd de trotse eigenaar van de Fuji HS 10
En ik ben niks anders dan lof heb er zelf nog een zonnekap en uv filter opgekocht.Makkelijk in bediening
Wist toen ik hem kocht dat de HS 20 medio april/mei op de markt komt.Megapixels zegt niet veel vanaf 10 megapixels zit je altijd goed.Dus was voor mij de keuze makkelijk.Maak dagelijks foto's en super van kleur e.d.Het fijne is dat je zelf heel wat kunt instellen.

phvprod 09-10-2011

Goedemiddag,
Kunt u mij vertellen wat voor merk zonnekap u heeft gekocht en waar deze te koop is? Ben zelf al een hele tijd op zoek.
Bij voorbaat dank.
P. Hans

Ron58 27-12-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Net als Dhr Heijstek heb ik een paar maanden getwijfeld tussen de Panasonic FZ 100, de Canon SX 30 en de Finepix HS 10. Na zo'n beetje elke recensie op het net te hebben gelezen heb ik besloten om toch voor de HS 10 te gaan. Deze camera kwam toch vaak net wat beter uit de tests. Bovendien was mijn vorige camera ook een finepix (S8100) waardoor het gebruik van de camera sneller vertrouwt is.
Het geven van cijfers vind ik moeilijk ik heb immers niet de andere camera's een paar weken kunnen gebruiken zodat vergelijk niet mogelijk is.
Kwaliteit foto's is prima, je moet het alleen niet vergelijken met een spiegelreflexcamera, de kleinere sensor heeft zijn beperkingen. Met de juiste instellingen kun je er prima foto's meemaken.
Voor de mogelijkheden durf ik echter zonder twijfel een 10 te geven, deze lijken haast onbegrensd. Dit betekent wel dat je de handleiding, als je alles uit de camera wilt halen, goed moet bestuderen. Maar alles is mogelijk van geheel automatisch tot geheel handmatig met van alles daar tussenin.
Camera is gebruiksvriendelijk het menu wijst zich vanzelf maar het is dan ook niet mijn eerste finepix.
Vormgeving is mooi strak en de camera ligt lekker in de hand.
Degelijkis voor zover je dat na 2 weken kunt zeggen goed. Ik heb geen problemen zoals Dhr Heijstek met het batterijluikje, dat opent en sluit bij mij soepel. Het rubberklepje voor de aansluitingen
is niet helemaal top, heeft volgens mij elke fujicamera, daar zouden ze nog wat beters voor moeten verzinnen.
Geweldig is de groothoek en de 30x zoom met de beeldstabilisatie werkt het fantastisch. Dit maakt de camera geschikt voor vele soorten fotografie. Ook macrofoto's zijn mooi. Dankzij de handmatige zoom gaat het in en uitzoomen lekker snel en het kost geen batterijen.
Dat de camera op penlights werkt vind ik een pro. Het maakt de camera iets zwaarder maar het voordeel vind ik dat je overal op de wereld wel penlights kunt kopen je zit dus nooit zonder batterijen.
Flits vind ik zoals alle vaste flitsers wat minder, altijd direkt en dus hard licht. Zou graag ervaringen horen van mensen die een externe flitser hebben aangeschaft. Hieronder wordt de Metz 36 C2 genoemd werkt deze nu wel of niet met de HS 10?

C. Heijstek 13-12-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Na lang twijfelen tussen de Canon SX30, de Panasonic FZ100 en de Fuji HS10 heb ik uiteindelijk de HS10
aangeschaft. Wat mij vooral aanpreekt van deze camera is de handmatige super-zoom (geen motor, dus geen
stroomverbruik) en de mogelijkheid om mijn oude 58 mm filters en NiMH batterijen te kunnen hergebruiken.
Eigenlijk vervangt deze camera mijn oude analoge spiegelreflex (Canon EOS 500N) en digitale compact
camera (Canon Powershot A95), maar is veel meer dan de som der delen.
De lens is echt fantastisch en heeft veel meer groothoek dan ik verwacht had. De stabilisatie werkt ook prima. Inmiddels heb ik al veel uitgeprobeerd en o.a een foto van de maan gemaakt zonder statief en
gewoon met ISO-200. Met 30x zoom kun je de kraters heel scherp zien.
Wat tevens erg leuk is zijn de HD film-mogelijkheden en de High-speed filmpjes. De camera is niet echt ingewikkeld en de bediening kun je zonder handleiding vrij snel onder de knie krijgen (de handleiding staat overigens alleen op de CD).
De kwaliteit van de Electronic View Finder valt mij heel erg mee en is goed bruikbaar in situaties met
veel omgevingslicht waarbij het normale LCD-scherm slecht te zien is. De informatie en help-functies op
het scherm zijn soms handig, maar je kunt dit gelukkig ook uitzetten.
De prijs van de camera is erg gunstig ten opzichte van de andere super-zoom modellen en zeker ook ten
opzichte van dure camera's, waarbij je allerlei losse lenzen moet meeslepen. Ik vind het zelf altijd
een groot nadeel om lenzen te moeten verwisselen. Niet allen vanwege de tijd die het kost, maar ook
vanwege het risico dat er vuil of vocht in de camera kan komen.
De HS10 is wel vrij zwaar (800 gram), maar voelt degelijk aan en ligt (bij mij) lekker in de hand.
Toch zijn er een paar minpunten, zoals het batterij-luikje dat met een hoop kracht moet worden
dichtgedrukt. Dat had mij oude Powershot overigens ook, maar de angst is dat het afbreekt. Het rubberen
luikje voor de aansluitkabels is juist weer erg slap en komt soms spontaan los. Het LCD-scherm had wat
mij betreft volledig inklapbaar mogen zijn, zodat het beschermd is tegen krassen.
De meegeleverde software werkt op mijn (wat oudere Windows XP) computer niet helemaal goed. Af en toe
lopen er programma's vast of worden de nieuwe foto's niet automatisch opgehaald.
De HD filmpjes kan ik helaas niet op de PC bekijken, want de meegeleverde Quicktime-player geeft dan
een heel schokkerig beeld. Op zich heeft dit niks met de camera te maken, maar in combinatie met een
oudere PC werkt het niet goed. Gelukkig had ik hier al rekening mee gehouden en binnenkort komt er dus
een snelle laptop met 17 inch HD-scherm.
Het tonen van de foto's en filmpjes op een ouder model TV gaat ook niet helemaal goed. Van de foto's
worden randen afgesneden en de HD-filmpjes zien er wat bibberig uit. Ook dit ligt niet aan de camera,
maar het is wel iets om rekening mee te houden als je een ouder model TV hebt.

Frits FCS 11-11-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Een heerlijke camera die mijn Nikon D80 steeds vaker vervangt. Goed afleesbaar en kantelbaar display, maar ook een viewer (omschakelbaar) Geweldige zoomlens.
Kan in RAW en jpg werken. Leuke panoramafoto's mogelijk. Heeft vele instellingen die ik nog lang niet allemaal heb gebruikt. Beeldkwaliteit is uitstekend. Prettige bedieningstoetsen.
Jammer is dat de timer steeds opnieuw moet worden ingeschakeld. Erg prijsgunstig.

spouswaus 11-10-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

ik heb dit apparaat nu een tijdje in bezit en als beginneling bevalt me deze goed.
leuke foto's en als je een beetje handig bent met de macro funties en belichtingsinstellingen komen er echt goede plaatjes van. ook de zoom is geweldig.

Peterpiano 18-09-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

De camera heb ik nu een aantal dagen in huis en al flink uitgeprobeerd.
Was vooraf wat huiverig ivm het wat stroef draaien van de zoomring maar na veelvuldig gebruik gaat dit een stuk soepeler.
De mogelijkheden zijn enorm en niet onbelangrijk; het menu toont ook zonder gebruiksaanwijzing al behoorlijk de weg, wel met enige basiskennis van de fotogr.termen.
De foto's -enkel nog op monitor pc- zien er goed en gedetailleerd uit, warmte van kleur en scherpte of hardheid etc. zijn ook allemaal aan te passen.
Ook de Panasonic Lumix FZ100 liet ik meewegen maar de doorslag gaf voor mij de prettige handligging -zeker voor wat grotere handen- en de nog grotere groothoek.
De camera voelt ook veel minder 'plastic' aan dan veel andere merken in dezelfde prijsklasse.
De zoeker had voor mij wat ruimer gemogen (instelbaar dioptrie) maar het uitklapbaar lcd-scherm is toch best handig in gebruik wat ik zeg als verstokte zoeker-fotograaf.
Een klepje voor de aansluiting met de pc en het deksel voor de batterijen hadden een iets betere kwaliteit mogen hebben, komt wat gammel over.
Bewegingsonscherpte wordt enorm goed ondervangen, ook door het autom.verhogen van de ISO-waarde, heb nog niet bekeken of dit ook uit te zetten is.
De camera gaat zeer zuinig om -ook na veelvuldig aan en uit zetten, uitproberen- met m'n erbij gekochte oplaadbare Nimh-batterijen.

Meindert 25 10-08-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Dit toestel heb ik nu sinds een paar weken. Het is mijn 3e toestel van Fuji na 6500FD, en de S100FS. Na diverse foto's, zo'n 450 stuks, kan ik wel het een en ander vergelijken met de paar duizend die met mijn vorige gemaakt zijn.

Ik vind de S100FS beter. Met name de scherpte, dus het contrast op de lijnen tegen de achtergrond. Het is met de HS-10 iets minder scherp. Niet ergerlijk en hinderlijk, maar het zal waarschijnlijk komen omdat de S100FS een grotere beeldsensor heeft. Beeldstabilisator werkt erg goed.
In't donker gaat het snel achteruit met de kwaliteit, zorg ervoor dat je niet of nauwelijks inzoomt, dan blijft het mooi.

Qua features valt er een functie op bij de HS-10 en dat is die motion verwijderaar; dus; neem een foto van een object waar mensen voorbij lopen; en de camera haalt de mensen weg. Erg leuk. Ook de Highspeed opname is goed bruikbaar, let wel dat de kleuren behoorlijk minder worden, ondanks de Cmos sensor,maar dat is niet storend. Het uitflapscherm hoeft van mij niet. Ik had liever een 461.000 pixel scherm gehad ipv 230.000 al is dit als 'goed' te kwalificeren. Zoeker is matig.

Fotograferen doe ik het liefst in P met als ISO(auto) op max 800. Aanrader, je kunt zelf dan de flitser bedienen en de macro-functie.

Die nachtstand op de camera is minder mooi; pakt de HS-10 gewoon een erg hoge ISOwaarde; dus korrelige foto's. Doe dat liever met een langere sluitertijd op statief, of op een zak rijst.

Filmkwalteit HD is erg goed!

Batterijduur erg lang met 2700mh NiMH ca. 300-400 opnamen.

Veel megazoom camera's vergeleken, maar geen van de concurrenten heeft een draaizoom op de lens, dat was voor mij een sterk koop-argument. Ook de 24mm groothoek vind ik ontzettend belangrijk, de meeste concurrenten beginnen bij 28mm. Sony HX-1, Nikon P100, Canon SX-20 waren de andere opties. Allemaal met 1/2.3" sensor

Kortom; ik ben blij met deze camera;

Pluspunten:
Groothoek 24mm lichtsterk
HD filmen
30x bruikbare, snelle zoom
Goede beeldstab.
Solide in hand
Veel features

Minpunten:
Kwaliteit in't donker
Geen accu (twistpunt ja...)

Melanie M. 08-08-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Sinds enkele dagen in het bezit van de Fujifilm HS10.
Bijzonder is dat hij precies hetzelfde aanvoelt als mijn 4,5 jaar oude Panasonic FZ30.
Echt een degelijk apparaat, makkelijk te bedienen.
De (super)macro is fantastisch. De Panorama-optie functioneert goed als je niet al te ongeduldig bent. Ik weet nog niet wat het resultaat is als je de foto afdrukt. Ook met camera's met slechts 2 MP heb ik haarscherpe foto's gemaakt, dus daar kan het probleem niet inzitten.
De handmatige zoom - die ik bij de Panasonic al heel prettig vond - gaat heel soepel. Je moet de camera wel op de goede manier vasthouden, dan gaat het allemaal goed en snel.
De beeldstabilisatie doet het prima, ook bij 30x inzoomen.
Voor een compactcamera is hij top. Maar maak geen vergelijking met een spiegelreflex, want dat is het dus niet.

fotoliefhebbermax 12-06-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Beste mensen ik heb dit toestel nu ongeveer anderhalve maand en ik zal eerlijk zijn.

De camera valt qua zoom echt super mee. Het is een fijn toestel om op grote afstanden te fotograveren. Daarnaast vind ik het zomen goed gaan, maar ik kan begrijpen dat mensen dit stroef vinden gaan zoals bij eerdere revieuws is aangegeven.
Ik heb er pas last van als ik aan het filmen bent, ook al heb ik hiervoor de camera uiteraard niet gekocht.

HD kwaliteit is echt top! dit was dus een punt waarvan ik van te voren dacht dat dit niet goed zou zijn. Maar dit is echt perfect. filmen kan ik hoogwaardige kwaliteit.

Deze camera moet je vooral kopen als je de zoom intressant vindt en voor de rest niet te veel bezig wil zijn met diafragma enz. want de diafragma is droevig en waardeloos. een normaal persoon om 5 meter afstand waarbij de bomen op de achtergrond staan te laten vervagen is niet mogelijk. Dit is echt waardeloos.

stroom verbruik is prima.

panorama is waardeloos. niet de functie opzich maar wel omdat deze foto's maximaal 2 megapixel zijn.

De automatische standen zoals portret, landschap ben ik tevreden over.

het instellen van iso gaat prima.

nog een nadeel is de lichtsterkte binnen. er treed snel ruis om bij gebrek aan licht.

De snelheid van data opslaan zoals bij foto's in RAW gaat ermee door, maar kan stukke beter.

tja wat moet ik er verder van zeggen.

Ik ben er echt blij mee. Maar je moet er gewoon foto's mee maken en maar niet teveel richten op de bijzondere funties.

Foto's in automatische stand zijn echt haar scherp dus daar wil ik niet aan toornen. Het eenvoudig fotograveren gaat echt top. van goede kwaliteit, maar als je wat meer wilt.
Dan raad ik je deze camera af!

bij deze.

uitleg over mijn cijfers.
kwaliteit foto 8 omdat de kwaliteit echt goed is.

mogelijkheden zijn er genoeg, maar de prestaties vallen dan weer tegen.

gebruiksgemak. dit ding is echt makkelijk!

Het is een leuk ding om te zien. Het lijkt op een krachtpatser, maar dan ook alleen als je het over de zoom hebt.

Degelijkheid! prima. een 7

hettief 04-06-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Eindelijk op de kop kunnen tikken!!! Het is een degelijk apparaat maar je moet hem niet vergelijken met een spiegelreflex. De camera heeft erg veel mogelijkheden.Ik wilde hem vooral uittesten om zijn grote zoom ivm het fotograferen van vogels.Dit lukt wel maar voor mij heeft het geen meerwaarde met de reflex die ik nu al heb. Alleen daarom verkoop ik hem weer . Dus liefhebbers kijk op marktplaats! Garantiebewijs voor 12 maand

wimke4 22-05-2010

IK heb de camera nu 2 weken
en ben erg tevreden over de camera.
Hij is erg gemakkelijk in gebruik en de fotos zijn van hele goeie kwaliteit
Bij binnenopnamens moet je hem niet op de automaat zetten, want dan vind ik de kwaliteit iets minder.
Als je hem handmatig goed zet,zijn de binnenopnamnes ook erg goed.
Een camera met zeer veel mogelijkheden

fotoliefhebbermax200 18-05-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Beste mensen, hierbij mijn revieuw. Ik heb zeer lang nagedacht over de aanschaf van deze camera en heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en deze camera gekocht.

de resultaten vallen voor mij iets tegen. Ik had meer verwacht. Het is zeker mogelijk om op volledige zoom met statief scherpe foto's te maken. Alleen de kleuren vallen nog niet eens tegen. Wat wel jammer is dat er al snel bij weinig ligt veel ruis optreed.

Voor de funtie die erop zitten een 10.

Maar voor de kwaliteit toch een mager 6je van mij. Het gaat ermee door maar het kan stukke beter.

Dus bij deze.
H.groet
Marco

HJH63 22-04-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

Wat een mogelijkheden heeft deze nieuwe fujifilm HS10.
hij is op allerhande manieren in te stellen. Net zo goed of misschien beter als een middenklasse spiegelreflex. De foto`s zijn heel erg scherp, goed van kleur behalve als je volledig ingezoomd hebt kan je iets kleurverschil krijgen maar dat is logisch i.v.m. warmte of luchtvochtigheid.
de foto`s met slecht licht zijn ook uitstekend. veel beter dan mijn oude fuji S20pro Super CCD. het enige wat ik als minpuntje kan vinden is dat de EVF aan de kleine kant is. Filmen doe ik er niet mee daar heb ik een filmcamera voor.

Anoniem 17-04-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix HS10 zwart

na veel en lang zoeken nu eindelijk in mijn bezit
ik mijn vorige camera 8100fd
vervangen voor de HS10 kan niks anders zeggen dan perfect!.
Dit toestel heeft zeer veel mogelijk heden en de foto's zijn erg mooi en de stand om te filmen in fullHD ben ik helemaal tevreden over je kan ook tijdens het filmen inzoemen wat lang niet met elk toestel kan.Kortom de 8100 was al een perfect toestel maar de HS10 is meer dan perfect echt de moeite waard wil dan ook geen ander meer.

janvannoort 15-04-2010

De perfecte camera.
Lang moeten wachten maar dan heb je ook wat. Mega-zoom met dubbele stabilisatie voldoet meer dan je zou verwachten. Al is het bereik van 20 naar 30 x zoom in verhouding wel heel klein. Maar dat mag de pret niet drukken. Een zeer degelijke en compacte camera met een niet te vergelijken super-slomotion.
Al had je met de Casio een lichtbron nodig zo groot en sterk als een vuurtoren zo doet de Fuji het met gewoon licht uitstekend. Zeer veel instellingen die ook nog eens nuttig zijn. Ik heb de camera te kort om alle details te kennen maar de eerste indruk is formidabel! Een prachtige en krachtige compact van Fuji.

Ik zal later een meer uitgebreide review schrijven, maar dit wilde ik de cons. niet onthouden.

KLASSE!!!